AGV

2016 óta foglalkozunk beltéri logisztikában és a gyártás területén alkalmazott vezető nélküli szállítójárművekkel (angolul AGV, németül FTS). A vezető nélküli szállítójárművek alkatrészek, áruk szállítását teszik lehetővé, amelyek tipikusan vállalaton belüli szállítási munkafolyamatok automatizálását támogatják a humánerőforrás csökkentésén kívül további folyamat optimalizálási lehetőségeket kínálva. Működési elvét tekintve számos megoldás létezik.

A vezető nélküli szállítójárművek nem újkeletű rendszerek. A beltéri logisztikában és gyártásban már a XX. század közepétől kezdve alkalmaznak optikai, illetve mágneses elven működő, vonalkövető vezető nélküli szállítójárműveket. Az elmúlt években viszont rohamos fejlődésnek lehettünk a részesei, egyre nagyobb teret nyertek a szabadon programozható navigációval ellátott AGV-k is. Ilyenek például a lézer szenzoros vezető nélküli szállítójárművek, amelyek sokkal rugalmasabb kiszolgálással rendelkező, komplex rendszerek alkalmazását teszik lehetővé. A beépített biztonsági szenzorok segítségével emberek és más szállító eszközök közötti szállításra, és az azokkal történő együttműködésre is alkalmasak.

AGV rendszereink megoldást nyújtanak egy hatékony költségmegtakarítási lehetőséget kínáló (ROI), rugalmas és produktív alkatrész- és áruszállítás megvalósítására. Technológiánk az Ipar 4.0 (Industrie 4.0) elvein alapszik.

A vezető nélküli szállítójármű rendszerek megbízható, folyamatos működtetéséhez kiemelten fontos szempont a karbantartásukról történő gondoskodás, melyre a vSAID – Szerviz szolgáltatásunkkal kínálunk megoldást.

A Grenzebach L1200S-Li egy tökéletes példája ennek a technológiának a kivitelezésére. További részleteket az alábbitípusról az ikonra kattintva talál.