AGV

2016 óta foglalkozunk beltéri logisztikában és a gyártás területén alkalmazott vezető nélküli szállítójárművekkel (angolul AGV, németül FTS). A vezető nélküli szállítójárművek alkatrészek, áruk szállítását teszik lehetővé, amelyek tipikusan vállalaton belüli szállítási munkafolyamatok automatizálását támogatják a humánerőforrás csökkentésén kívül további folyamat optimalizálási lehetőségeket kínálva. Működési elvét tekintve számos megoldás létezik.

A vezető nélküli szállítójárművek nem újkeletű rendszerek. A beltéri logisztikában és gyártásban már a XX. század közepétől kezdve alkalmaznak optikai, illetve mágneses elven működő, vonalkövető vezető nélküli szállítójárműveket. Az elmúlt években viszont rohamos fejlődésnek lehettünk a részesei, egyre nagyobb teret nyertek a szabadon programozható navigációval ellátott AGV-k is. Ilyenek például a lézer szenzoros vezető nélküli szállítójárművek, amelyek sokkal rugalmasabb kiszolgálással rendelkező, komplex rendszerek alkalmazását teszik lehetővé. A beépített biztonsági szenzorok segítségével emberek és más szállító eszközök közötti szállításra, és az azokkal történő együttműködésre is alkalmasak. Az ún. SLAM (Simultaneous Localization and Mapping) navigációs technológiával ellátott AGV-ket szokás AMR-eknek (Autonomous Mobile Robot) is nevezni.

AGV rendszereink megoldást nyújtanak egy hatékony költségmegtakarítási lehetőséget kínáló (ROI), rugalmas és produktív alkatrész- és áruszállítás megvalósítására. Technológiánk az Ipar 4.0 (Industrie 4.0) elvein alapszik.

A vezető nélküli szállítójármű rendszerek megbízható, folyamatos működtetéséhez kiemelten fontos szempont a karbantartásukról történő gondoskodás, melyre a vSAID – Szerviz szolgáltatásunkkal kínálunk megoldást.

A Grenzebach L1200S-Li egy tökéletes példája ennek a technológiának a kivitelezésére. További részleteket az alábbitípusról az ikonra kattintva talál.