Traceability – Nyomon követési rendszer

Miért van szükség digitális traceability (nyomon követő) rendszerekre?

A nyomon követő rendszereink optimalizált, digitális és átlátható folyamatokat tesznek lehetővé valós időben az értéklánc során, nagyobb hatékonyságot és profitabilitást eredményezve a cégnek. Többek között támogatják a leltári folyamatokat, a termékek elosztását és az előírások betartását is. Ha az áruk helyzete, státusza és mozgása jól látható és ellenőrizhető egy rendszerben, akkor a költséghelyek és felelősségi körök is sokkal könnyebben megállapíthatóak. Emellett a folyamatok digitalizálásával egy papírmentes logisztika létrejöttét teszi lehetővé, amely az Industry 4.0 (Industrie 4.0) és a környezeti fenntarthatósági követelményeknek is megfelel. Segíti az „okos gyár” koncepciójának kialakulását.

Különböző területeken más-más nyomon követő rendszerekről beszélhetünk. Vannak technológiák, amelyek hatalmas távolságok lefedésére alkalmasak, ezáltal tökéletesen kielégítik az árucikkek a teljes ellátási lánc során megkövetelt nyomon követési feltételeit, beleértve az országok, földrészek közötti szállítmányozást is. Más technológiák inkább beltéri alkalmazásokra lettek kitalálva, különböző pontossági paraméterrel és nyomon követési rátával. Ezek a technológiák leginkább az intralogisztika fejlesztésére fókuszálnak, tipikusan gyártásközeli folyamatokra. Cégünk utóbbi technológiákra specializálódik és szerzett már több évtizedes tapasztalatot.

Hogyan néz ki nyomon követési rendszerünk?

Nyomon követési rendszereink teljesen testre szabható és skálázható rendszerek, a megoldásaink részét képezik. Alapját az MDC szoftver platformunk alkotja, amely egy könnyen testre szabható adatgyűjtő rendszer. Képes a különböző forrásokból kinyert adatok feldolgozására, szerkesztésére és továbbítására is.

A platform egy felhasználóbarát, adatok által vezérelt alkalmazást tesz lehetővé, hogy így az adatok vagy bármilyen információ könnyedén visszakereshető legyen a hatékonyabb folyamatok elérése érdekében. Az MDC platform két fő részből áll: (1) MDC mobil kliens és (2) MDC Web Office. Ez azt jelenti, hogy a nyomon követési rendszer által összegyűjtött adatok egy kliensen (terminál) vagy egy mezei számítógépen is kezelhetővé válnak. A web alapú alkalmazás lehetőséget ad arra, hogy a jogosult felhasználók bárhol könnyedén hozzáférhessenek az adatokhoz. Minden egyes folyamat rögzítődik és időpecséttel van ellátva, ezáltal támogatva a különböző logisztikai, anyagmozgatási folyamatokat, valamint tökéletes alapját képezi a különböző statisztikai kimutatásoknak, tervezésnek és kontrollingnak. Bármi is történik az áruval a feldolgozása során, a kapcsolódó információk elérhetőkké válnak a rendszerben. Az autóiparban például lehetővé teszi a visszahívásokat vagy az FMCG iparágban pl. az élelmiszerek vagy gyógyszerek minőségbiztosításához is hozzájárul. Így nagy szerepe van a traceability rendszereknek a minőség fenntartásában is.

Honnan jönnek az adatok?

Ahhoz, hogy árukat követhessünk, minden egyes árucikknek tartalmaznia kell egyfajta automatikus azonosítást, amelyet a különféle Auto ID technológiák szolgáltatnak (például vonalkódok, RFID, RTLS (Real-Time Location Systems), stb.). Ahhoz, hogy egy adott árucikk tulajdonságát, valamint históriáját láthassuk, az árucikknek tartalmaznia kell a saját azonosítóját (pl. vonalkód, tag …). Az áruk azonosítóját az alkalmazott technológiára jellemző eszközzel olvassuk be.

Az MDC szoftver platformunk a legegyedibb Auto ID technológiákkal is párosítható, és így az összes beolvasott adat traceability (nyomon követési) rendszerünkbe könnyedén integrálható. Semmi akadálya nincs annak, hogy az árukat az értéklánc során végig kövessük – az árucikk helyzete könnyedén meghatározható és elérhető valós időben a jogosult személyek számára.

Természetesen a nyomon követési rendszereinkben mindig nagy hangsúlyt fektetünk a rendszer és adatbiztonságra is. Figyelünk arra, hogy az adatokat mi csak kezeljük, nem birtokoljuk.

Mielőtt a projekt szempontjából releváns nyomon követési rendszert kiválasztanánk, szükséges felmérni a cég adott folyamatait a helyi logisztikus, termelésirányító kollégákkal.

Cégünk több évtizedes tapasztalattal rendelkezik különféle nyomon követési rendszerek kiépítésével és üzemeltetésével kapcsolatban, szakembereink készséggel válaszolnak bármely felmerült kérdésükre. Keressenek minket bizalommal!