antra-bar
Az elmúlt évek világgazdasági változásai még inkább növelték az igényt a jól működő intralogisztikai rendszerek implementálása iránt. A szállítandó termékek automatikus azonosítása és azok adatalapú kezelése nemcsak a belső folyamatok optimalizálását segíti, de a végfelhasználói elégedettség alappillérévé is vált.

Cikk megosztása

A pandémia szélesebb körben is felhívta a figyelmet a szállítmányozás és raktározás, és azon belül is a különleges körülményeket igénylő termékek extra- és intralogisztikai kihívásaira, hiszen Pfizer oltóanyag különlegesen alacsony, –80 fok körüli mélyfagyasztott feltételeket igénylő tárolási és szállítási követelményei óriási volumenben kívánták meg a már meglévő technológiák hozzáférhetőségét. A környezetérzékeny termékek nyomon követése egy összetettebb feladat, amely kihívásra a gyógyszeripar mellett más iparágból is érkezett korábban és érkezik most is igény.

PROBLÉMAMEGOLDÓK

Az intralogisztikai rendszerek tervezésében, integrálásában és szervizelésében 30 éves tapasztalattal rendelkező, korábban magyar tulajdonú, ám 2021 novemberétől a CEAH (Central European Automation Holding) cseh központú automatizálási holding tagjaként működő Antra ID Kft. széles körű szolgáltatásai részeként olyan UHF-alapú RFIDmegoldást is kínál, amely lehetővé teszi a különlegesen alacsony hőmérsékleten szállítandó termékek automatikus nyomon követését hőmérséklet-monitorozás mellett.

Az Antra ID a hagyományos vonalkódtechnológiában is nagy múlttal rendelkezik, de az ügyfelek igényeinek megfelelően teljes intralogisztikai rendszereket telepít, integrál és szervizel megbízható szakértelmének, innovatív hozzáállásának és széles körű beszállítói láncának köszönhetően. A különleges körülményeket igénylő termékek szállításában alkalmazható technológiájával jelenleg többek között egy nagy globális autóipari céget segít. „Az autóipari vállalat azzal az igénnyel kereste meg az Antra ID-t, hogy egyik globálisan beszerzett alapanyagának minőségmegőrzéséhez –40 fok alatti tárolásra van szükség. Mivel korábban ennek a speciális ragasztóanyagnak a megfelelő körülmények között tartásának a monitorozása nem volt megoldott a teljes ellátási láncon belül, vagyis a minőség a szállítási lánc valamely pontján sokszor sérülhetett, a probléma a végfelhasználóknál jelentkezett, hiszen a ragasztóanyagra visszavezethető működési problémák merültek fel. Mindez jelentős kockázatot okozott az autóipari beszállító számára” – meséli a kiindulópontot Slavoj Musílek, az Antra ID ügyvezető igazgatója.

SPECIÁLIS MEGOLDÁS A SPECIÁLISIGÉNYEKRE

Az Antra ID sGIN – EELOG szolgáltatásával  olyan megoldást kínált a gyártó vállalat számára, amellyel nemcsak harmadára csökkentette a korábban keletkezett károk összegét, de a felelősségi körök is jól körülírhatóvá váltak, vagyis azóta is állandó segítséget nyújt a megoldás a folyamatok monitorozására, optimalizálására.

„A különleges körülményeket igénylő termékek dobozát az Antra ID szemipasszív RFID-tagekkel látja el, ami azt jelenti, hogy a termék csomagolásába kerülő tag gyakorlatilag alszik, de előre beprogramozott időközönként (mondjuk 15 percenként) monitorozza a körülményeit. Amikor a speciális taggel ellátott szállítmány a raktárba érkezik, azt az automatikus azonosításnak köszönhetően az antennákkal felszerelt kapuk érzékelik, és fényjelzések, illetve eszkaláció esetén e-mailek és egyéb figyelemfelkeltő megoldások segítségével jelzik a felelős munkatársak számára, hogy a termék megérkezett” – magyarázza Slavoj Musílek. A tag beolvasásával minden információ kinyerhető a szállítás egész folyamatáról. Az Antra ID által kínált MDC (Mobil Data Collector) segítségével a gyártótérbe érkezett szállítmánnyal kapcsolatos adatokból elemzések készíthetők, a rendszer ráadásul könnyen integrálható különböző vállalatirányítási rendszerekbe is, ha erre igény van. A ragasztóanyag-szállítmány így Japántól Kínán át Budapestig monitorozható, és egy sérült termék esetén egyszerűen azonosítható, hogy melyik felelősségi körhöz tartozó folyamat során történt változás az áruban. Ezzel a megoldással óriási megtakarítást tudott elérni az autóipari vállalat.

AZONOSÍTÁS MÁSKÉPP

Az Antra ID által kínált megoldás előnye más RFID-szolgáltatással szemben, hogy a –55 fokos szállítási körülményt is lehetővé teszi, szemben a jobban elterjedt, –20 fokig terjedő hőmérsékleti igényeket kielégítő megoldásokkal.

A mindig innovatív megközelítésű Antra ID továbbá szolgáltatása részeként a 2006 óta folyamatosan fejlesztett adatgyűjtő és monitorozó szoftverrel (MDC) is támogatja ügyfeleit, amely az ipar 4.0 elvárásoknak megfelelően segít nemcsak automatizálni, de digitálisan is integrálni a szállítás során keletkezett adatokat a teljes folyamatba, ezáltal egy papírmentes, fenntartható működést hoz létre. A környezetérzékeny termékek szállítására alkalmas technológiával a cég immár a gyógyszer- és FMCG-piac szegmenseit is megcélozza, hiszen sGIN – EELOG CVQM UHF RFID vakcinakövető megoldásával a –80 fok körüli hőmérsékletet igénylő termékek biztonságos nyomon követését is el tudja látni.

„A növekedést és fejlődést fókuszba állító Antra ID CEAH-hoz való csatlakozásával egy stratégiai projekt részese lett, amelynek célja, hogy folyamatosan bővülő tagjai közös szinergiák mentén egy ipari vállalat teljes automatizációs folyamatát le tudják fedni” – számolt be a jövő kihívásairól az ügyvezető igazgató.

– Zákányi Virág

Ez is érdekelheti…

Segítségre van szüksége az intralogisztika terén?

Itt vagyunk, hogy segítsünk!